Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Saturday, September 17, 2011

Tetamu selepas 16 tahun..

Hari ini saya menerima tetamu
kehormat. Siapa dia?

Bukan menteri besar, menteri
jauh sekali. Ia adalah abang
saya.

Mungkin biasa pada anda semua
tetapi luar biasa bagi saya.

Sejak saya berkahwin dan ada rumah
sendiri, tidak pernah abang-abang
saya datang berkunjung.

Hanya kakak-kakak saja yang datang
bersama keluarga masing-masing.Dan
saya ada 6 orang abang.

Tak tahu kenapa dan hari ini abang
saya yang nombor 6 ni datang dengan
keluarganya untuk beraya.

Walaupun abang-abang saya ni tidak
berkunjung ke rumah, tetapi saya
tetap mengunjungi mereka bila
ada masa...


Dan ini anak dia yang bongsu. Rasanya ini
adalah cucu lelaki emak saya yang paling
'baik'

Tidak terkira 'baik'nya.. tadi masa
sedang makan pun riuh mulutnya mengomel.

Bukan saja mengomel, tetapi banyak
'komplen' juga..hahaha..nasib baiklah
umurnya baru 4 tahun...jadi 'ada aku kesah?'..


Juga 'mesra' orangnya. Setakat ini dia
adalah anak buah lelaki sebelah saya
yang paling 'dekat' dengan saya.

Terasa 'jujur' bila berada dekat dengan
dia ni...'Norsham' nama dia....

No comments:

Post a Comment