Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, September 22, 2011

Terasa rindu...

Sejak dua menjak ni, saya terasa
rindu. Dengan siapa?

Dengan kawan-kawan sekolah saya.
Lama tak jumpa mereka.. Entah
apa khabarnya..

Ada yang saya jumpa di FB, ada yang
langsung tak nampak batang hidung. Entah
hidup atau entah dah arwah.

Ada juga yang saya dengar kawan-kawan
yang dah 'pergi' dulu dari saya.Sudah
begitu ajalnya.

Bila dengar kawan sekolah yang dah
pergi, terasa diri begitu tua.

Sekarang ni kalau dah ajal, tak payah
nak tunggu tua. Itu pun tak sedar lagi.
Ingatan untuk diri sendiri..

Yang paling saya ingat, adalah kawan
saya yang bernama Hashim. Anak seorang
pendatang.

ICnya berwarna merah, dan mempunyai
ulas (betul ke ni?) gigi yang besar.

Sebab apa saya ingat pada dia? Sebab
kami sama-sama pengawas sekolah dan dia
adalah ketua pengawas.

Saya menyampah kat dia sebab dia selalu
membuli saya dan ada apa yang saya buat
semua tak kena di mata dia.

Dan dia pernah menghantar kat raya dengan
tandatangannya sepanjang kat raya itu juga.

Memang sengal. Entah kat manalah dia sekarang.
Sudah kahwin mungkin, dan juga sudah ada
anak berdozen..

Itu tak mengapa..Janji saya jumpa dia. Bukan
rindu macam orang berkasih sayang tu, tapi
rindu seorang sahabat...

Bulan 12 nanti, cadangnya mahu membuat
perjumpaan semula. Harap-harap dia
akan dapat dihubungi sebelum itu.

Insya-ALLAH.

No comments:

Post a Comment