Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Sunday, September 18, 2011

Jalan-jalan habiskan minyak....

Seronok pergi KL hari ini. Sebabnya
adalah kerana jalan tak jem dan orang
tak ramai.

Sebab apa saya pergi KL? Nak cari
seluar jeans kat Campbel & pertama
compleks..

Jauh benar mencari jeansnya, ya tak?
Senang, beli dan terus potong kat
situ. Balik terus boleh dipakai.


Gambar yang saya 'snap'. Selalu tu
tengok dari jauh je. Selepas hujan,
sebab tu tak nampak hujungnya.


Lepas beli jeans, singgah pulak tengok
wayang kat sini. Odean Kuala lumpur, tengok
cerita 'Tak jadi raya'.

Tiketnya tidak diprint dan tempat duduk
pula, nombornya ditulis dengan pen. Mula-
mula, cuak juga.Tapi 'layan' je la.....

Dan yang kelakarnya, panggung wayang yang
boleh memuatkan hampir 200 orang itu, hanya
dipenuhi oleh 8 orang penonton saja
termasuk kami 3 beranak..

Cerita yang kami tengok tu kelakar, jadi
ketawa pun hanya kami saja yang dengar. Kalau
ramai, tentu lagi 'gah' bunyinya.

Duduk pun mana suka. Tak de nak ikut
nombornya.Kiranya kalau nak baring pun
tak de orang marah..hahaha..

Sementara berjalan ke arah parking kereta,
singgah pulak kat tempat jual tudung. Memang
murah sangat kat area Jalan Tunku Abdul Rahman.

Sampai dalam kereta, en hub cakap macam
nak meniaga tudung gamaknya. Orang lelaki
mana tau...


Gambar yang saya 'snap' lagi sewaktu
nak balik. Jarum jam sudah menunjukkan
pukul 8.07 malam waktu itu..

Lagi sekali saya katakan, seronok sebab
jalan tak sesak.

1 comment: