Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, September 09, 2011

Ayam penyet...

Saya selalu dengar dan baca tentang
'ayam penyet'. Tapi tak pernah rasa.

Jadi malam semalam kami pergilah
kat Giant Nilai. Ramai juga pelanggan
nya.

Suasana kedai yang bersih dan teratur.

Anak dara saya order air nie, tapi dia
tak minum. Jadi saya yang tukang minum.
Air tembikai susu. Ok gak rasanya. Tapi
yang bahagian bawah tu, saya tak tahu
apa dia.

Sup ekor yang 'kureng',kata en hub. Tapi
habis jugak. Saya tengok supnya sikit
lebih kurang cam air basuh tangan je.
Jernih sangat.

Anak dara saya punya pilihan. Ikan keli
(tak ingat apa namanya kat menu).

Udang berlado yang 'lado'nya langsung tak
best...

Yang tarakhir, ayam penyet. Saya order 2
dan sambalnya terasa amat pedas sekali.
Sehinggakan sekali kunyah, sekali berdesut..

Memang pedas giler! Dan bangun pagi
tadi, saya sakit perut.

Pada saya tidaklah sesedap mana, tapi
oleh kerana nak merasa punya pasal
masuk jugaklah restoran tu..

Harganya? RM 54.00..Mahal tak?

1 comment: