Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, September 16, 2011

Berendam..

Saat yang membuatkan saya rasa
gembira adalah berenang. Tak tahu
kenapa. Rasa bebas 'terbang'
dalam air.

Dulu masa saya kecik-kecik, selalu
kena kejar dengan mak saya.

Mana taknya. Belakang rumah laut.
Pantang air pasang, mulalah nak
berenang.

Bukan tak boleh, tapi air baru
nak pasangkan anak belukang ada.
Takut kena sengat.

Apa lagi, kena kejar dengan pelepah
kelapa mencicit lari...Itu kalau
emak saya nampak.

Kalau tak nampak, berenang lama-lama
sampai kadang-kadang tu air nak surut
balik semula.

Lepas tu mandi air perigi..Fuh! Memang
best sesangat-sangatnya.

Tadi pergi juga berenang. Tapi anak dara
saya ikut sebab saya pujuk dia.. Mula-mula
memang dia tak mahu.

Baru setengah jam berendam, dia dah
ajak balik. Aduh! Panas hati dibuatnya.
Rasa nak kuti-kuti (cubit) kat dalam
air tu.. Tapi sabar je..

Tak sampai 1 jam, dah balik..Saya cakap
kat dia, lain kali 'tinggal'. Potong
'stim' betullah...

No comments:

Post a Comment