Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, September 20, 2011

Imaginasi terlampau yang karut..

Pernah tak anda rasa yang anda
memerlukan sedikit 'ruang'?

Kadang-kadang saya berfikiran begitu.
Saya mahu pergi 'jauh' seketika.

Bukannya pergi tak balik-
balik, cuma pergi sekejap
dan meninggalkan apa yang
ada.

Pekerjaan, keluarga dan segala
harta benda. Hanya diri sendiri
dan sedikit pakaian..

Pernah tengok cerita '6 day 7 night'?
Kalau pernah tengok , mesti tau bab yang
si hero dan heroin tercampak kat pulau.

Lepas tu cari air dan terjumpa air terjun.
ha...kalau boleh saya mahu tinggal di situ
buat seketika.

Air terjun dan kawasan itu nampak begitu
mendamaikan. Bolehlah berenang dalam
air tu selama mungkin..hehe..

Seorang diri merenung kapal terbang
yang lalu di langit. Seorang diri
mendengar bunyi binatang di hutan.

Buat pondok dan makan apa yang ada. Cukuplah
dalam sebulan dua..haha..berangan macam
bagus je...

Berangan memang tak salah, kena bayar
pun tidak..Tapi kalau tak ada makanan,
akan jadi macammana?

Adakah saya akan kurus macam
tengkorak sebab kekurangan makanan?

Ini baru betul-betul punya berangan la..
Dah namanya pun imaginasi 'terlampau'.
Jadi ia hanya ada di fikiran..

1 comment:

  1. alaaa... 2 hari je kak. masuk hari ke 3 dah boring duduk sorang-sorang...

    cer dalam imaginasi tu memang terpisah dengan dunia luar ... tak ada internet, tak ada laptop, tak ada hp nak main game, tak ada pen dan kertas yang basah.... amacam, boleh nahan?

    hahaha...

    tulis blog atas batu je la jawabnya...

    ReplyDelete