Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, September 08, 2011

3 Syawal

2 syawal, saya satu keluarga dah
balik ke rumah. Itupun sampai rumah
hampir pukul 11 malam.

Jadi raya 3 adalah sesi kunjung mengunjung
belah suami pulak..

Destinasi pertama adalah keluarga abang
ipar di Kuala Selangor.

Tersengih mcm bunga 'bushuk' ni adalah
cucu saya. Cucu? Adoi, hilang sudah seri
nenek glamour bila ada cucu..

Nak buat macam mana... Nenek pun neneklah..
nenek kepada cucu saudara. ehem.


Destinasi kedua adalah Jeram, area Kuala
Selangor jugak. Sebelum sampai
rumah yang nak dituju dan menunggu konvoi
yang lain, singgah kat Pantai Jeram sekejap.

Tapi tak dapat masuk, sebab tak tahu
nak cari jalan masuknya di mana.

Gambar yang diambil di atas jambatan.
Air surut masa tu. En hub kata dia
pernah bawak saya kat pantai tu,
tapi saya tak ingat pulak. Entah 'awek'
mana yang dia bawak, dicakapnya saya pulak.
haha..


Inilah rumah 'mak cik' suami saya tu. Rumah
atas kat bahagian depan. Angin yang sepoi-sepoi
bertiup membuatkan saya lena sekejap.

Dah tu lama sangat menunggu konvoi yang
lain tak sampai-sampai..Kiranya ini adalah destinasi
ketiga.

Tuan rumah masak kari 'ale-ale' sejenis
(sepupu-sepapat lala)makanan laut.. Memang
itu adalah makanan keistimewaan diorang..




Destinasi ke empat adalah rumah bakal
besan kak ipar. Cantik rumahnya. Siap
ada karaoke lagi.

Depan rumah ada sungai yang besar dan agak
deras airnya. Bukan itu je, buaya pun ada.

Saya tak tipu eh.. Tuan rumah yang cakap.
Gambar bunga depan sungai..Dah nak
maghrib dah masa tu. Nasib baik tak
ada benda lain yang 'muncul'.


Destinasi terakhir, rumah 'ibu mertua' ku
Selayang Baru. Waktu tu sampai pun dah
dekat pukul 8.30 malam.

Perut dah kenyang, jadi jamah kuih raya
dan teh o panas. Best..

Sampai rumah pukul 10 lebih..apalagi,
zzzzzzzzz...

No comments:

Post a Comment