Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, September 07, 2011

5 hari je..

5 hari je Isabell hidup. Semalam semasa
saya balik kerja, saya jengah dia sekejap
sebelum bancuh susu.

Saya tengok dia terbaring lemah. Badannya
terus jadi kurus dan suaranya juga
antara dengar dan tidak.

Saya dah dapat agak yang dia tidak akan
hidup lama. Saya bagi dia minum
air mineral dan saya boleh nampak
dia telan dalam kepayahan.

Puncanya saya tidak pasti, tetapi yang
saya perasan semalam pagi yang dia
cirit.

Semalam sebelum saya pergi kerja, saya
sapu sedikit minyak gamat kat perutnya
dan dia merenung sayu.

Balik semalam terus dia jadi begitu.Adoi!
Anak dara saya menangis tak ingat. Puas
memujuknya.Dengan baju sekolah dia
mengadap si Isabell yang dah kaku.

Sampai saya kata "ALLAH lebih sayangkan
dia..". Pun dia sambung lagi nangisnya..

Dekat 20 minit , baru dia berhenti nangis.
Ialah, dia yang rajin tolong bancuh susu
dan juga suka panggil Isabell gedik.

Tiba-tiba mati pulak...Sayu...

1 comment: