Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, September 21, 2011

Massaman chicken curry..


Kalau tengok gambar ni, rupanya
macam kari biasa je. Memang ini
kari pun tapi ada kelainannya.

Nama masakan ini adalah 'Masamman
chicken curry'. Saya dapat resepi
ni dari internet.

Ramuannya sama macam kita masak
kari tetapi ditambah dengan ramuan
di bawah.

1) lengkuas
2) lada putih
3) serbuk kulit kayu manis
4) jintan manis
5) serai - di mesin sekali sehingga hancur
6) belacan - yang telah di bakar.

Tetapi saya telah terlupa hendak mengisi
belacan di dalam kari ni.

Adakah saya akan dipancung kerana tidak
meletak belacan di dalam masakan seperti
dalam cerita P. Ramlee tu?

Ada aku kesah...hehe..

Tapi rasanya memang sedap. Dan diperakui
oleh anak dara saya. Tapi boleh percaya
ke dia tu? Sebab pada dia semuanya sedap.

Cubalah dan rasa sendiri..

1 comment: