Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, September 15, 2011

bukak sana, bukak sini..

Selagi tak habis bulan Syawal,
selagi tu lah 'open house' sana..
'open house' sini...

Tak ketinggalan ' open office'
jugak.. Office saya buat jamuan
raya semalam.

Semua pakat pakai baju raya. Saya
pun sama juga. Selalunya memang
pakai t-shirt(uniform)putih dan seluar
jeans saja.

Semasa beli sarapan pagi di kantin, adik
yang selalu melayan saya seperti tercengang-
cengang melihat saya..

Agaknya sedikit pelik atau 'tertawan'
melihat saya berkebaya, tak tahulah
pulak..hahaha.Selalunya 'brutal' je.

Semasa nak pergi tandas, sekali lagi
saya di sapa oleh orang yang saya
selalu jumpa. Tapi tak tahu dia siapa.

Sehinggakan saya tanya dia balik
"kenal saya ke?"..Sebab saya memang
tak kenal dia siapa.

Pelik jugak, sebab selama ni tak
pernah pulak dia menegur. Aduh! Penangan
berkebaya merah agaknya. Saya tergelak
sendiri..

Ok, lupakan bab baju merah itu. Macam biasa
setiap jamuan mesti ada menunya.

Makanan di bawak oleh staf perempuan.
Saya masak bihun goreng dan 'daging
hitam'. Ada juga nasi himpit dan rendang
ayam pencen.

Buah-buahan dan 'jajan' juga ada. Tapi
kuih raya tak ada...Sebab masing-masing
lupa nak bawak..


Staf perempuan dioffice. Yang baju putih
tu Boss saya no 1. Single lagi..

Bila balik rumah, En Hub tengok gambar
ni dan dia kata;-

"Uii..Tinggi betul bini aku nie.."Haha..
Selama ni, dia tak perasan agaknya bini
dia macam galah..


Boss saya no 2. Kiranya saya dibawah
dia. Seorang yang terlalu 'lembut'
hatinya.

Habis sudah..Jadi minggu depan bolehlah
mula puasa..

No comments:

Post a Comment