Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, December 29, 2010

Yang saya beli

Ini benda istimewa bagi saya, susah nak jumpa. Jadi masa di
KT, belilah makanan di bawah ni....




Buah keranji. Masam rasanya.




Kuih sarang burung. Tempat lain tak tahu pulak, diaorang panggil
apa. Saya belajar makan semasa berada di Alor star. Tak sangka
jumpa kuih ni kat Kuala Terengganu.



Telur penyu. Tapi yang masin. Yang biasanya punya tak ada. Kata makcik
kat pasar Payang, penyu pun tak nak bertelur musim-musim
ribut macam ni. Sedap bagi yang suka. Mahal tau. Kalau yang
biasa, harganya boleh mencecah 5 ringgit sebiji.



Rempah kuah nasi dagang dan kerutub. Menyesal pulak beli
sedikit...

No comments:

Post a Comment