Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, April 27, 2011

Pandu lalu.

Tahun nie, saya selalu cakap saya tak mahu pergi
pesta buku. Dengan kawan baik saya, dengan adik
ipar saya..kononnya nak simpat duit. Nak pergi
berjalan-jalan.

Jadi bila kawan-kawan sibuk cerita-cerita tentang
pesta buku, saya buat 'bodoh'. Tak mahu ambik
kisah, kononnya.. Tapi tahu juga buku apa yang
baru...hahaha.

Tapikan, selepas saya menghabiskan urusan saya
di pejabat Imigresen semalam secara automatiknya
otak saya menuju ke sana..

Akhirnya sampai juga ke PWTC. Ramai juga pengunjungnya,
dan kebanyakannya budak sekolah. Rombongan agaknya.

Dalam kepala ada senarai buku yang saya idamkan. Masuk
je kat aras 2, mata sudah terhala ke atas.. Eh, macam
kenal je kakak tu..Jadi terus saya menuju ke situ.

Kiranya macam gambar kak MK & FH yang tersenyum lebar
itu menjadi petunjuk. Terus sambar JJ & US.. Nampak
juga Aimi, tapi segan nak tegur sebab dia tengah melayan
pelanggan. Alhamdullilah, dapat juga satu penanda buku
'haiwan hutan' dan juga sehelai t-shirt dari ON.

Melayan anak dekat gerai ana muslimah sekejap dan
terus naik ke aras 3. Terus nampak papan tanda
'NB KARA'. 10 minit saya di situ. Sempat capai
5 buah buku termasuk buku baru dari penulis 'viva
sakura'.

Singgah pulak dekat FP, dan terus kata " Puteri Karla'.
Terus adik yang ada kat situ hulurkan. Jeling-jeling
juga buku yang lain tapi buat-buat tutup mata...hahaha
macam mana tu..Bayar 1 buku tu dan terus keluar.

"OK, selesai."

Saya berada di PWTC hanya lebih kurang setengah jam. Macam
'pandu lalu' saja. Tak nak berlama-lama kat situ.

Kalau berlama-lama nanti, lagi banyaklah RM yang
terbang.. Laju je macam roket.

Itu pun dah habis banyak juga....hahahaha.

No comments:

Post a Comment