Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, April 05, 2011

Bunga petai.


Bunga petai. Kalau yang duduk kampung dan ada
pokok petai, tahulah benda ni.

Kalau yang duduk kat bandar, mungkin tak tahu kut.
Zaman budak-budak dulu, selalu juga main masak-masak dengan
benda ni. Tak pun buat mikropon...

Teringat kat kawan saya. Mak dia biasanya beli petai
yang dah siap kopek. Bila dia dah kahwin suami dia
beli pulak petai hidup, jadi kenalah kopek sendiri. Barulah
dia tahu yang didalam isi petai itu ada selaputnya.

4 comments:

  1. masa kecik dulu saya suka main bunga petai ni...cabut2 yg kat hujung tu satu2....habis sepah halaman..sekarang dah jarang jumpa.

    ReplyDelete
  2. ieda- betul tu..saya pun sama, suka sepahkan bunga dia..lepas tu kena kemas le.

    ReplyDelete