Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, January 07, 2011

Loya tekak.


Gambar dari Google.

Minggu sudah, kami pergi Tesco Seremban. Pusing punya pusing
jumpalah bahagian yang jual sushi. Tanya anak, nak rasa ke?

Apabila anak angguk saya pun ambillah yang dah siap peket
punya, dalam 7 ketul. Tapi tak adalah ikan mentah tu.

Bila dah keluar dan tiba tempat makan, anak dengan terujanya
membuka dan makan seketul. Saya pun ambik seketul dan terus
masuk mulut.

Baru kunyah dua kali, terus keluarkan. Anak yang tengok saya
keluarkan dari mulut, juga buat begitu. Tak boleh nak terus
kunyah, apatah lagi menelan.

Sebabnya, berbau dan terasa hanyir. Memang tak boleh nak sampai
ke tekak.Berdiri bulu roma dibuatnya.

Bila sampai dirumah, terus bagi kat ibu si Sara. Dia pun tak mau...

Entah di mana silapnya, yang saya buat tak adalah bau sampai
macam tu sekali.

Ngeri...

No comments:

Post a Comment