Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, January 12, 2011

Bersyukurlah ibu!

Di satu petang,di minggu yang lalu.

"Kakak, tolong ibu ambik daun limau purut."

Dalam keterpaksaan, dia bangun dan memetik. Muka penat
terpampang diwajahnya. Masa tu baru balik sekolah KAFA.

"Berapa kakak ambik?"

"Enam ibu."

Oklah tu dalam hati berbisik. Nak masak tomyam, lebih
banyak daun limau lebih sedap dan harum.

Tiba-tiba ini yang dia hulurkan kat saya.



"Ini bukan 6, ini 3 helai."

Nak tahu apa dia kata?" Bersyukur ibu. Ibu nie tak tahu bersyukur."
Alamak, saya pulak yang kena. Memang saya selalu ajar dia bersyukur
dengan apa yang ada.

Adakah saya nie tak tahu bersyukur atau dia yang malas hendak
pergi ambil lagi sedangkan saya ada satu pokok limau purut?




Ish! budak ni...

No comments:

Post a Comment