Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, January 20, 2011

Kakak emak



Perempuan tua ini bernama Remah binti Saat. Dulu dia merupakan
seorang yang kuat melatah. Pantang diusik sedikit, pasti tangan
akan naik ke muka, kepala ataupun badan. Kalau bernasib baik
akan dapat melihat dia berjoget atau menyanyi.Lagu 'penawar rindu'
memang selalu bermain dibibirnya.

Pernah abang saya mengusik dia, semasa dia sedang mengacau nasi.
Apalagi, melekaplah sudip nasi di belakang abang saya tu.
Pasti syokkan!!!hahaha...padan muka.

Kini dia hanya mampu mnegesot dan berbaring. Berdiri juga tidak
berdaya. Tenaga juga semakin berkurangan. Dia adalah kakak kepada
emak saya.

2 comments: