Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, January 31, 2012

Merenyam.....

Entah kenapalah dengan saya agaknya
hari ni. Lepas mandi pagi tadi tengah
belakang membawa ke bahu bukan main
gatal lagi.

Bukan sikit-sikit punya gatal. Sapu
bedak satu badan. Kiranya mandi
bedak...Pergi kerja juga.

Sepanjang hari menggaru. Makin lama
semakin gatal. Tak tahu apa puncanya.

Berjangkit kat muka, leher, perut
dan serata tempat. Nak kata macam kena
gelgata, rasanya tak mungkin..

Balik kerja terus singgah klinik. Kena
satu das injection untuk kurangkan rasa
gatal.

Lepas mandi, sapu pulak dengan ubat kapur
yang doktor bagi. Makin lama , makin banyak
bintat merah yang naik..Rasanya dah macam
bengkak badan.

Makan pulak ubat tahan gatal yang doktor bagi. Lah
ni sedang menunggu waktu mengantuk. Pelik juga
tiba-tiba je jadi begini.

Nak kata sebab makan, saya makan benda yang
sama dengan anak dan suami. Nak kata sebab air
rasanya bukan juga.

Harap-harap rasa gatalnya ni cepat hilang...

2 comments:

  1. gelgata kan?

    dah lama aku tak kena..

    doktor kata, gelgata ni rangsangan alergik.

    alergik semua org ada, cuma kuat atau tak kuat
    keluar atau tak keluar.

    ada masa2nya, dia keluar walau dengan rangsangan yang sedikit....

    ReplyDelete