Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, January 23, 2012

Biola : - aku rindu kamu.

pic dari google

Saya memang meminati biola. Tak tahu kenapa
dan hasrat untuk beli sebuah biola memang
sudah ada dalam diri sejak saya berumur 18
tahun lagi.

Masa tu saya berkerja kilang di Nilai. Ada seorang
kawan saya ni, tinggal di Seremban. Dia selalu lalu
di depan kedai alat muzik.

Saya selalu tanya dia, berapa harga sebuah biola.
Tapi dia pun tak pasti , tetapi mengikut kata
dia mahal juga harganya.

Terkuburlah hasrat itu sehinggalah ke tahun ini.
Saya teringat balik pada biola. Keinginan untuk
belajar bermain biola itu kembali lagi.

Tadi saya masuk di sebuah kedai menjual alat
muzik di Alamanda Putrajaya. Ada menjual
macam-macam alat muzik termasuk biola...

Harganya tidak mahal dan yang paling mahal saya
tengok tadi dalam 600.00 sahaja. Kelasnya
bermula dari hari selasa sehingga sabtu.

Yurannya 1 bulan adalah 221.00(kalau tak silap) untuk 45 minit
1 kali dalam seminggu. Kalau tak silap mengikut
kata penjual tu tadi dalam 1 tahun, sebanyak 43
kelas kita akan ikuti..

Cikgu akan ajar murid 1 orang saja dalam 1
masa....Yang paling muda belajar bermain
biola adalah berumur 4 tahun dan yang paling
tua adalah berumur 51 tahun.

Kiranya kalau saya nak belajar, ok lagi
la tu..hahaha..

Masalah sekarang ni, saya cuma boleh pergi
belajar hari sabtu sahaja. Tetapi setiap
hari sabtu, kelas sentiasa penuh.

Aduhai...macam mana nak buat ni??

No comments:

Post a Comment