Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Sunday, January 15, 2012

Budak baik...


Cucu lelaki emak saya yang paling 'baik'.Ada
saja kerjanya. Peramah juga. Senang dapat kawan.
Jenis tak takut orang.

Abang saya bercerita di Hospital hari tu. Dia
balik rumah waktu makan tengahhari dan anaknya
ini baru balik mengaji(baru 2 hari mengaji).

"Kak, kita kena mengaji pandai-pandai.
Kalau abah mati nanti, senang kita boleh
bacakan(mengaji) atas kubur dia."

Abang saya kata, masa tu dia menyuap
nasi macam terasa nak tercekik bila
mendengar anak dia berkata...

Saya gelak tak ingat.. Baru 5 tahun..
Gambar itu, dia melonjak atas katil
hospital...Saja je dia kembangkan
hidung dia..

1 comment:

  1. cakapnya betul cuma tak ada perasaan.. sesuai dgn umurnya tu... tu sebab orang kata budak2 ni jujur dalam melontarkan pandangan...

    ReplyDelete