Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, January 26, 2012

Buku 2 : Erti Cinta...

pic dari google.

TOK! Tok! Tok!

Ada ketukan di pintu.

Maria tersentak. Dia dan Laila berpandangan
sekejap lalu Laila meneruskan pembacaannya.

Mahu tak mahu, Maria melangkah ke pnitu lalu membukanya.
Dan sebaik sahaja pintu itu dibuka sedikit, sekujur
wajah lelaki cina tua menyambut pandangannya.

Dia terpaku.

Belum sempat dia membuka mulut untuk bertanya,
lelaki itu menadah tangan sambil berkata;" mana
saya punya cinta?"

Maria kerut dahi.Mana saya puya cinta? Apa Apek
ni tanya? Otaknya berserabut namun apabila dia
memandang ke arah lantai, baru dia terperasan
sesuatu yang tidak kena...

Bum!

Pintu dihempas. Tangannya terketar-ketar...Apek
tu tak ada kaki!

Petikan dari buku ini. Kalau nak tahu lebih
lanjut, sila beli sendiri dan baca.

Pada saya ianya buku yang bagus, lain dari
yang lain. Seolah-olah saya dapat masuk dan
rasa 'duduk' di situasi dalam buku ini.

Nasib baik tak baca waktu malam...

Tahniah kak MK...:)))))))))))

3 comments: