Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, January 06, 2012

Dunia oh dunia...mood geram.

Lokasi : kedai makan

Sementara menunggu makanan sampai
saya pergi basuh tangan.

Mak ai, terang biji mata bila nampak
seorang 'adik' yang berbadan besar.

Bukan bentuk badan dia yang menarik
perhatian, sebab itu memang dah
terbentuk atau dijadikan sebegitu.

Peha yang terdedah dan hampir nampak
pangkal punggung yang menarik
perhatian saya. Pakai seluar pendek
rupanya.

Jadi bila dia dalam keadaan duduk, nampak
sangat seperti tidak berseluar.

'Orang kita' kerana saya mendengar percakapannya
yang berdegar-degar...Aduh! Tak nak pulak
nyamuk ke, lipas ke, atau kumbang
yang gigit dia punya peha...Biar
dia sedar sikit.

Kalau pun tidak mahu menutup kepala,
sekurang-kurangnya tidak payahlah
mahu mendedahkan bahagian yang lain.

Peringatan untuk diri sendiri dan
anak saya sekurang-kurangnya..

Entahlah...dunia, oh dunia..

2 comments:

  1. Mak aiii.... besarnya tulisan... kakaka....

    kena dengan mood tu...

    ReplyDelete
  2. memang nak kecikkan tapi tak sempat nak 'godek'.....

    'kecubung' best! Tahniah!!!

    ReplyDelete