Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Sunday, October 02, 2011

Kutunam kakinya dan penghisap darah...

Kutu enam kakinya. Percaya tak? Kalau
tak percaya cari kutu dan kira
sendiri berapa kakinya.

Dah lama tak dengar asal kutu nie.Rasanya
dah berpuluh tahun dah. Dan 2, 3 hari
lepas anak dara saya sibuk kata kepala
dia gatal dan ada kutu.

Tangan tak boleh duduk diam, asyik
menggaru kepala. Katanya menjangkit
dengan kawan dekat sekolah.

Pergi klinik dan beli ubat kutu. Lumur
kat kepala dan pakai 'serkop'
waktu tidur.


Dapatlah 1 ibu dan 2 ekor anak. Dah mati
dekat serkop tu, tapi saya letupkan kat
kuku lagi. Terasa geli pulak, sedangkan
dulu spesis kutu ni ada juga kat kepala
saya..la ni tak de la...

Gatalnya memang tak dapat nak digambarkan..

No comments:

Post a Comment