Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, October 20, 2011

kepala yang membuatkan saya cembeng


Inilah dia, kepala gas. Semalam balik
kerja macam biasa. Sampai rumah dah dekat
6.30 petang..

Kira ok lagilah..Tukar baju, terus masuk
dapur. Kononnya nak masak sambal sardin.

Tengah tumis cili, tiba-tiba secara perlahan
je api tu padam. Ok lagi sebab memang ada
tong gas spare..

Bukak, memang senang je. Tapi bila bab
nak pasang, bukan main susah rasanya...

Dah dekat 15 minit mengadap benda ni,
dah macam-macam ayat yang dibaca tapi
tak boleh masuk jugak..

Aduh! Geram saya sampai menangis..Dahlah
penat, demam lagi..tu yang hilang akal
sekejap.

Saya bukan jenis cembeng,kena belah pun
ok lagi. Tangan retak tak menangis pun.Tapi
dengan kepala gas ni boleh 'kalah'.

Bukan pertama kali saya tukar gas, tapi
dah banyak kali. Jadi bila gagal rasa
geram benar..Sudahnya saya biarkan tong
tu tergolek kat lantai..

Capai telefon dan order makanan kat
restoran. hahaha....habis cerita.

Tunggu en hub balik dan pasang. Elok
pulak dia masuk. Hampeh punya kepala
gas..

Sambung balik masak, sebab cili sudah
ada dalam kuali dan tin sardin juga
sudah dibuka...

Tak berusik pun sebab masing-masing
dah makan makanan yang diorder..

Penyudahnya jadi lauk untuk malam
ni lah...

No comments:

Post a Comment