Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Saturday, October 08, 2011

Kong demam...

Kong demam. seharian tidur atas
sofa semalam. tak bangun-bangun.

Balik en hub tepuk dia dan letak
kat lantai. Dia marah. Bila saya
rasa, badannya panas.

Call doktor haiwan, klinik dah
nak tutup. Memang tak sempat.


Doktor kata bagi air kelapa atau 100 plus.
Rupa Kong sewaktu mula-mula kena paksa minum.


Angkat dan selimutkan dia atas sofa. Betul-
betul tak terdaya.


Dia turun balik kat lantai. Sendiri masuk
dan duduk bawah kain.


Terjulur pulak kaki dan kepalanya. Mungkin
rasa tak selesa agaknya. Macam kita juga
bila demam. Pukul 12 malam pun
saya bagi dia minum 100 plus. Yang kelakar
saya siap letak telapak tangan kat dahi dia..Macam
anak lah pulak..


Kong kena inject kat klinik. Suhu badannya 40c bila
doktor cucuk jangka suhu kat dubur dia...Ooo
begitu rupanya ambik suhu kat binatang.


Ubat untuk Kong. Ubat demam dan antibiotik.Untuk
diberi dalam masa 2 hari.


Ubat untuk King sebab bulunya tobak
tobek.. Untuk cantikkan bulu dia lagi.


Dah kena enject dengan ubat, baru dia nak makan.
Tu tengah tidur la tu.. Baru nak kebah kut...


Harga rawatan klinik hari ni Rm 74.00..Kong
nie memang manja 'sangat'. 'Gedik' kata anak
dara saya..

No comments:

Post a Comment