Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, October 07, 2011

Saya rasa puas!

Hari ini saya terasa puas. Puas sesangat-sangatnya.
Sebab apa? Sebab saya dapat makan masakan sendiri.

Sudah hampir 2 minggu saya operate, jadi hari
ini baru saya terasa segar sedikit walaupun
jalan terhegeh-hegeh macam orang tua.


Speghetti letak ayam. Oleh kerana pantang
'seafood' saya letak ayam je la. Bak
kata doktor, awak boleh makan apa je. Kiranya
'pantang nampak' la..

Tapi ada 1 lagi doktor kat rumah yang
memantau pemakanan saya..hehe...

Mula-mula saya sakit hati sebab banyak yang
tak boleh makan...yang pedas-pedas, telur, ayam,
bla...bla..Tapi kena tabah hati juga walaupun
muka macam cencurut..haha..

Jadi selama 2 minggu ni sape yang masak?
'mek kelate' yang masak..Tak pun 'mamak'
yang masak.

Masa tangan bersimen dulu, saya macam tak
sakit. Siap boleh masak walaupun berpusing
kuali dibuatnya. Siap boleh basuh kereta, walaupun
sebelah tangan.

Tapi bila kena belah kat perut ni, langsung
out of services. Benar-benar sakit sehinggakan
tidur pun hanya terlentang tak boleh berpusing.

Kesimpulannya, para suami dipersilakan lah
belajar memasak. Bukan apa, kalau bini sakit
kan senang...

'apa yang kau merepek ni, .....'

No comments:

Post a Comment