Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, October 17, 2011

saja nak tepek..


Saja je nak tepek kat sini. Hari
ini saya jadi 'pemakan sayur'.

Sebabnya saya memang tak suka sayur. Jadi
bila kawan saya asyik duk kata sayur
itu penting, saya paksa jugak tekak
saya makan hari ni.

Sekali suap, sekali tutup mata. Nasib
baik tak makan ikan.. kalau tak tercekik.

Saya nak ubah cara pemakanan saya mulai
hari ni.. Mahu lebihkan sayur la kononya.

Bukan saya tak makan langsung sayur, tapi
saya tak suka makan. Dalam seminggu tu
memang tak sekali.

Jadi saya rasa saya ni kekurangan zat
yang ada dalam sayur-sayuran.

Memang saya cerewet dengan sayur. Makan
timun, buang biji dan kawasan yang tengah
dan lembik tu..Kalau di potong bulat
untuk nasi lemak tu, begitulah bulat bijinya
saya buang.. makan tepi je..

Kalau makan terung pun sama. Ambik
kulit, biji buang. Bendir pun sama.
Mana nak ada zat...

Saya lebih suka makan telur sehinggakan
semasa saya kecil bontot ayam sampai
melecet bertelurkan telurnya untuk
saya...

Sampaikan saya di gelar ' dak lor..'
Kelakar benar rasanya. Sampaikan sekarang
pun saya suka telur. Tapi la ni kena puasa
telur dululah.. takut luka dalam menanah..

Saya lebih suka ikan.. Dulu gemulah bapak
saya nelayan. Jadi senang dapat ikan.

Sehinggakan saya digelar kucing.. Yang
lain mungkin makan 2 ekor tapi saya makan
ikan berganda-ganda...

Saya lebih suka makan ayam. Sebab dulu
gemulah bapak saya bela ayam jugak.

Kalau tak de lauk, tangkap dan sembelih
ayam.. Masak kari sudah.

Tapi sayur?? Mak saya tak tanam sayur, begitu
juga dengan arwah bapak saya... Mungkin
sebab tu kut? hahaha..tak de maknanya.

Tapi ada sesuatu yang bermain di fikiran saya ni. Adakah
vitamin atau pil yang ada segala zat dalam
sayur-sayuran nie?

Kalau ada kat mana boleh dapat e??

Nak mengelat jugak tu..tadi kata nak
jadi pemakan sayur tegar.. hahaha..

No comments:

Post a Comment