Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, October 27, 2011

Angan-angan yang indah...

malam tadi semasa baring-baring
di bilik saya, anak dara saya
bertanya soalan ini..

" kalau ibu ada duit banyak,
apa yang ibu nak buat?"

Setelah saya jawab pertanyaan
itu, giliran dia pula membari jawapan..

macam gini jawapannya..

1) nak beli kondo..
bila saya kenapa nak beli kondo?
bukan cantik pun.. jawapannya, sebab
dia suka.

2) nak sedekah kat rumah anak
yatim..
Bagus, syukur alhamdullilah..jawab
saya.

3) nak pergi haji

4) nak belikan abahnya 5 lori
dan mengajikan 10 orang pekerja.
aik? lori ada 5 tapi pekerja ada 10
orang?
OH! kena ada shift..5 orang pagi, 5 orang
malam..kiranya siang malam jalanlah ni..
bijak..bijak...otak bisnes.

5) nak gajikan pembantu rumah 4
orang...
Kenapa ramai sangat? tanya saya..rumah
kitakan 1 je..
OH! 1 untuk ibu, 1 untuk abah, 1 untuk
dia..dan 1 lagi untuk tolong abahnya
buat kerja office..

hahaha..penyudahnya kami berdua tergelak.
Memang angan-angan yang indah..

Cuma tunggu dan lihat..

No comments:

Post a Comment