Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Sunday, October 09, 2011

Rupa comel, hati terpikat.

Semasa menunggu klinik haiwan
dibuka semalam, masuk sekejap
kat kedai haiwan sebelah.

Anak dara saya sudah nampak kucing
ni. Macam kucing biasa, tapi bulu
dia begitu gebu dan kembang.

Mengikut kata 'ning' yang kerja
kat situ 'kucing kacuk'..Harganya
450.00. Mak ai, mahalnya..

Memang comel dan pandai main. Masa
anak dara saya datang dekat, dia
hulurkan tangan.



Tergoda juga dibuatnya. Bukan anak
saya saje, dengan saya sudah jatuh suka.

Tapi bila fikir-fikir balik, rasa tak
jadi. Kucing ni bukan boleh
lepas, buatnya hilang menangis...

Lepas tu selesai urus Kong, terus
balik rumah. Anak saya dah meleleh
air mata nak kan kucing tu...

Lain kali ye..bila dia dah tahu
apa itu erti tanggungjawab..La ni
dia masih tak tahu lagi..

Buatnya dia dah boring nanti, ibuuuuu
jugak yang kena urus.

1 comment:

  1. betul tu...

    suka untuk main jer, time nak uruskan berak kencingnya.. kita gak yang buat...

    ReplyDelete