Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, August 09, 2011

9 Ramadhan - Hauslah....


Alhamdulillah, dah masuk hari ke 9 kita puasa
hari ni. Saya pulak terasa begitu lega kerana
masa berbuka dan masa sahur tahun ni terasa
'senang'.

Kalau ikut sejarah tahun-tahun sudah, anak dara
saya ni masam-masam muka bila bab bangun sahur.
Tapi tahun ni memang senang habis. Kejut je
terus bangun. Makan sahur pun 'semangat'..

Tapi semalam petang, saya sedikit terkejut.
Macam biasa balik kena pergi taska dulu
ambik baju dan bulan puasa ni sekolah
petang habis cepat. Jadi dia sudah tunggu
saya kat situ.

"Ibu nurul haus la.. Tak tahan nie." Itu
ayat pertama bila masuk dalam kereta.

Aik!!!!!! Kena bebel kat telinga dia sekejap.
Dari pagi boleh tahan, lagi 2 jam takkan
tak boleh tahan?

Balik rumah, mandi dan terus dia tidur. Bila
berbuka, minumnya yang lebih..

Malam, bila saya ungkit tentang dia kata
haus tu, dia boleh sengih je....

Budak-budak..

No comments:

Post a Comment