Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, August 03, 2011

3 Ramadhan...

Alhamdullilah. Dah 3 hari kita
puasa. Sekejap je masa berlalu.

Menu saya hari ni, nasi ayam
dan juga sambal goreng ikan
bilis di campur dengan biji
cempedak.

Pernah makan tak? Kalau tak
pernah cubalah masak. Biji cempedak
tu rebus dulu. Lepas tu masak
le macam biasa. Boleh juga masak
lemak dengan udang atau pun ikan
bilis...sedap.

Bulan puasa nie, waktu kerja saya
sudah bertukar. Masuk awal setengah jam
balik pun awal setengah jam. Tolak jem
kat tengah jalan lagi. Sempat jugalah
masak.

Teringat pulak 'pencuk' bunga durian.
Masa budak-budak dulu, mak saya tadah
bunga durian. Bukan pokok sendiri pun,
tadah kat pokok orang.

Resepinya saya tak tahu. Makan tahulah.
Adoi, agak-agak kalau tanya mak saya dia
ingat kut.

Mana pulak nak cari bunga durian. La ni
buah durian pun dah luruh....hmmm

2 comments:

  1. pencuk???

    ada juga? ish.... cer kasi post gambar sikit...

    ReplyDelete
  2. kak.
    kita buat pencuk bunga raya je la kak.
    hehe.



    .

    ReplyDelete