Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Sunday, August 21, 2011

21 Ramadhan - terlepas sudah...


Semalam kami sekeluarga berbuka puasa
kat luar. Tak jauh pun..

Semasa dalam perjalanan balik, saya
tanya ahli keluarga. Nanti sahur
nak makan apa?

Sorang mintak sambal ikan, sorang lagi
mintak sambal telur hancur..Kira oklah.
Senang je..Kalau bangun kul 4 pagi, sempat
lagi..

Sebelum tidur, telan panadol dulu
sebab kepala berdenyut. Tapi sempat
layan cerita korea sampai pukul
2 setengah pagi..Lepas tu zzzzz..

Rasa macam lama sangat tidur, bila
terjaga.Ambik kau! Tengok-tengok,
jam sudah menunjukkan ke pukul 5.50
pagi..

Saya dah kunci alarm kat handphone
tapi saya tutup bila dia berbunyi.
Konon nak tidur lagi 5 minit je..

Masing-masing bangun bila saya sudah
menjerit! Boleh senyum lagi..kira
ok la..Sambung balik tidur.

Terlepas sudah sahurnya.. Ekor ikan
tak ada, kulit telur pun tak ada..hehe..

Alhamdullilah, anak dara saya masih bertahan
sekarang nie...

Kesimpulannya:-

Jangan tidur lambat waktu bulan
puasa nie..

Jangan tutup jam yang telah berbunyi
bila tiba waktu yang sepatutnya kita
bangun..



1 comment:

  1. satu lagi..

    letak jam tu / handphone tu jauh-jauh....

    paling kurang 5 langkah

    ReplyDelete