Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, August 01, 2011

Air batu.

Alhamdullilah, habis sudah hari pertama puasa.
Anak dara saya pun nampak bersemangat hari ni.
Mungkin sebab tidak letih. Maklumlah sekolah
cuti hari ni. Esok belum tahu lagi.

Alhamdullilah tidak banyak kerenahnya hari ini.
Menu pun simple je, tak ada yang istimewa. Syukur.

Bulan puasa begini, saya teringat masa zaman
saya sebaya dengan anak saya ni. Bila nak tiba
waktu berbuka pergilah cari air batu.

Peti sejuk tak ada, jadi kenalah pergi beli.
Seketul air batu yang di buat di dalam plastik
warna pink berharga 20 sen.

Jinjinglah bawak balik. Kadang-kadang beli sampai
2 ketul. Tamak sangat.... Masuk dalam tong (sekarang
nie orang letak nasi). Tahan sampai ke sahur..

La nie badan pun dah berumur, saya memang berbuka
dengan air panas. Segar sikit.. Ada juga air sejuk
untuk anak dara dan encik hub...

1 comment:

  1. sama la kita kak.
    tak bulih dh berbuka air sejuk.
    nk air panas gak..



    .

    ReplyDelete