Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, March 10, 2011

Ahad punya cerita.

Hari ahad dalam pukul 8 dah bergerak. Baru nak masuk kerata
adik ipar suruh tunggu kejap. Sebab apa?


Sebab budak rambut tegak nie, nak pakai minyak wangi. Dia
bau kat badan mak dia, sudah merengek nak pakai jugak.
Kenalah bukak balik pintu. Tengoklah mukanya tu...


Sepupu saya dan abang ipar. Memang dia orang mintak
t-shirt pagoda dari keluarga pengantin lelaki untuk
penanggah. Tak panaslah kut.


Anak buah suami. Kenapa tak pakai baju kurung? Sebab
dia orang datang awal pagi nak menolong. Kiranya
tengahhari baru nak tukar, tapi tak jadi..


Anak sibuk menolong mericih nenas yang telah 'ter' potong
besar.


Ini saja gambar pengantin yang dapat di ambil. Tangan tak
berbedung, gambar pun jadi tak cantik... Salah tangan
lah pulak.hehehe..


Duit & bunga yang diberi untuk penanggah. Kalaulah di beri
1 ribu ringgit, dan-dan tu juga saya pergi beli anak
kucing hari tu.. entah ada lagi ke tidak agaknya.


Saya, kakak ipar,anak-anaknya dan juga adik ipar.

2 comments:

  1. Masa adik ipar kawin dulu, kami berdua pun sibuk buat lauk pengantin. Pakai t-shirt dan seluar sukan je sebab nak senang gerak. RUpanya, sampaike sudah kami berdua pakai camtu. Gambar pun tak ada sebab wife kata segan pakai T-Shirt berpeluh-peluh....

    ReplyDelete
  2. haha..itulah namanya orang kuat... tapi yg kesiannya gambar kenangan tak ade...

    ReplyDelete