Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, March 22, 2011

Tidak suka.


Semasa adik ipar menghantar anak saya pada hari sabtu
yang lalu dia membawa 'hamsternya' bersama-sama.

Seminggu sebelum itu salah seekor hamsternya telah mati,
jadi dia membeli 1 ekor yang baru di kawasan Salak Tinggi
untuk menggantikan yang mati itu.

Apabila di campurkan hamster itu saling bergaduh antara
satu sama lain. Sampai di rumah saya diasingkannya
sementara menunggu waktu balik.

Semasa sedang menonton tv, adik ipar saya perasan
ada satu benda bergerak. Rupa-rupanya 'hamster' itu
telah beranak. Ada 3 ekor semuanya. 1 ekor telah
mati dan di makan oleh ibunya sendiri.

Saya tidak pernah memegang 'hamster'. Jadi konon-kononnya
cubalah pegang untuk mencari puting susu.eeeeeeeeee
geli. Merinding bulu roma tengkuk, semasa menulis ni
pun..

Kenapa anak arnab saya boleh pegang tetapi tidak
yang ini. Mungkin sebab saya memegang anak arnab
dengan telapak tangan dan memegang ibu 'hamster'
ini dengan hanya dua jari saya. Dan perasaannya
memang tidak meyenangkan langsung.

Patutlah 2 ekor hamster itu bergaduh. Rupanya
yang ibu itu bunting. Arnab juga begitu. Kalau
yang betina bunting jangan cuba-cuba dicampurkan
dengan jantan yang lain..

Pernah Chinta terkoyak tengkuknya dikitai oleh si
Nik. Masa itu saya sedih, sebab saya yang mencampurkan
dia.

Rindu pulaknya Chinta.

No comments:

Post a Comment