Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Saturday, March 12, 2011

Kuch kuch Hota Hai


Gambar dari Google.

Dah waktu pagi dah ni. Mata nie pulak kalau dah melepasi
waktu tidur, tak mahu lelaplah jawapnya.

Tiba-tiba teringat pulak kat cerita ni. Saya adalah peminat
cerita tamil, cina, orang putih atau hindustan juga. Dulu
tak macam zaman sekarang.

Cerita tamil saya tengok masa zaman sekolah dulu. Dulu sekolah
pagi je, petang dah boleh melepak. Tapi bukan kat shopping
kompleks aaaa.. Pergi rumah jiran tengok cerita tamil. Tv
pun tak ada kat rumah saya masa tu. Zaman hitam putih lagi,
fuh kalau tengok tak bergerak-gerak..Dush!Dusham! Orang jahat
kena tembak sekali dah mati, hero kena berkali-kali pun
hidup lagi. Dey....Apalah..tapi tetap tengok jugak.

Cerita cina juga begitu, kalau tengok yang hantu lompat-
lompat tu kita sama melompat. Suruh orang yang kena kejar
tu lari cepat, padahal berlakon je tu.. Apa punya olang la...

Cerita hindustan ada juga, tapi zaman saya dulu Amir khan
bukan main top lagi. Ada juga yang sewa tape dan tengok ramai-
ramai. Sekali tengok, kena bayar 20 sen. Itu zaman dulu. Zaman
sekarang 20 sen dapat beli gula-gula je...

Ok, berbalik pada cerita Kuch-kuch ho ta hai... Ini cerita yang
saya tengok tanpa berhenti sebanyak dua kali. Masa tu anak belum
ada lagi. Tape tu pinjam dari orang sebelah. Tengok pulak
hujung minggu. Kiranya malam tu tak tidur sampai jam 4 pagi.

Sedih jugaklah tengok si Kajol ni bila si SK jatuh cinta dengan
Rani Mukhereji... Kesian e.. Konon-kononnya 'touching' la.
Tapi saya suka cerita nie....Dan sekarang nie, saya ada beli
VCD cerita ni. Ori tau...

Saya kadang-kadang sedikit pelik, bila orang tengok cerita
hindustan boleh nangis gila-gila. Macam cerita Khabi khusi khabi
gum tu... Sedih juga tapi tak adalah sampai keluar air mata, pada
saya lah.. Adakah saya ini tidak peka atau hati batu?hahaha..

Anak dara saya tengok 'muhabathin'(betul ke ejaannya ni?)
siap nagis lagi..macam paham je sedangkan kalau tak
salah saya umur dia masa tu baru 7 tahun...

Tumpah dah air...... dah tumpah tak reti nak lap ke....

No comments:

Post a Comment