Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, March 21, 2011

Mangga.


Dah lama tak petik mangga.Selalunya buah nie akan jatuh
apabila masak. Dan akan jadi hitam dan lembik sebab
jatuh. Tak sedap di makan.

Jadi saya petik pakai galah dan bakul. Sebelah tangan pegang
galah dan sebelah tangan lagi sambut dengan bakul. Kalau
tak buah tu pecah pulak. Itu yang di bawahlah. Banyak
juga dapatnya. Apalagi, bagi jiran sudah, hanya tingal 3
biji je kat rumah.

Yang duduk atas atap tu, saya kena panjat guna tangga.
Nasib baik en Hub punya lori ada kat sebelah pokok
mangga tu, jadi saya tak boleh nak panjat. Kalau tak
memang saya dah duduk atas pokok tu..

Alhamdullilah buat saya yang tidak takut kat tempat
tinggi nie.. memang seronok panjat pokok..

Anda pernah cuba tak?..Masa kecik saya adalah ratu
panjat pokok..sape yang bagi gelaran tu? Saya sendirilah
siapa lagi.. balik sekolah panjat pokok jambu batu,
lepas tu sendiri mau ingat.. Sembelit sudah! Mana taknya
dengan biji jambu pun bedal sekali..hehehe..

2 comments:

  1. aku masa kecik2 main aci atas pokok mangga. lompat dari dahan ke dahan dan pucuk ke pucuk macam lotong...

    ReplyDelete