Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Saturday, March 19, 2011

Genap 1 bulan.


Anak arnab baru ke? Jawapannya tidak. Ini gambar lama.
Hari ini genap 1 bulan, saya telah menjual semua
arnab saya. Ibu 4 ekor:- Chinta, Jasmin, Ku pian
dan juga Manggis.

2 ekor jantan:- Nik dan juga Bulan, si telinga jatuh.
Saya jual ke semuanya kepada kawan saya. Suaminya bekerja
di pusat serenti di Sepang, jadi dia mahu arnab unutk
dibela dan dijadikan pameran.

Pada hari yang sama saya juga menjual 7 ekor anak
arnab yang berusia 1 bulan. Serentak habis. Saya
rasa kecewa sebab 18 ekor anak arnab, hanya itu
yang tinggal..seekor demi seekor yang mati, penat
menjaganya. Saya jual dengan rakan sepejabat. Adiknya
mahu membela.

Ada yang mati sebab tak mahu minum susu, ada yang
mati sebab kena gigit perutnya. Tak tahu apa
yang mengigit dan ada yang mati tanpa sebab.
Kuburannya di bawah pokok mangga saya.

Kenapa? Sebab saya mahu berehat dan saya mahu
melihat dunia..ceewahhh... Macamlah sebelum ni
tak duduk di dunia ini..Kalau dulu hendak kemana-mana
saya akan berfikir 2,3 kali, sebab ada nyawa yang
menunggu di rumah.

Rasa sayang itu tidak pernah berubah. Mungkin saya
akan membela arnab kembali, tetapi bukan sekarang
ini. Jadi 6 buah kandang yang ada itu, telah dibersih
dan disimpan. Bukan murah tuu..

Dan seminggu yang sudah saya dapat tahu yang Kupian
beranak 5 ekor, selepas itu ada lagi yang beranak.
Rasanya Jasmine...Saya dah boleh hafal rutinnya...

Tiba-tiba rasa rindu pulak nak pegang baby arnab...

No comments:

Post a Comment