Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Saturday, February 12, 2011

Tak minat.



Kami singgah di salah satu booth (karnival di shah alam)
yang terdapat di situ sebab anak dara saya hendak membeli
Majalah Bintang kecil.

Sedang dia sibuk memilih, sesorang menyapa saya.

"Kak, ni majalah keluaran terbaru kak. Rugi kalau
tak beli." Seorang lelaki yang masih muda belia lagi.
Majalah yang ditunjukkan kepada saya itu adalah
majalah hiburan (tak ingat pulak apa ke namanya).

Saya hanya tersenyum dan menggeleng tanda tidak mahu.

"Kenapa kak, rugi tak beli nie."

"Saya tak minat....." Dalam keterpaksaan saya menjawab.
Serba salah yang sebenarnya mahu berkata begitu, tetapi
saya tetap menjawab, dengan senyuman lagi.

"Ish...akak kena ambik tahu tentang artis kak......"

Aduhai.... Sudah terang-terang saya cakap tadi, tapi kali
ini saya hanya senyum saja. Tak kuasa aku!

Ya. Saya memang tak pernah beli majalah hiburan. Tak minat
nak baca benda-benda macam tu.

Masa umur tengah naik dulu , dalam 15 tahun kut adalah juga
baca satu majalah URTV (wujud lagi kut). Tapi bukan saya beli,
pinjam dari jiran sebelah rumah....

Umur dah lanjut nie, hati menolak itu semua...Rancangan hiburan
yang dulunya adalah jugak jeling-jeling, sekarang nie
langsung tak ambik kisah.

Macam dah tua sangat saya nie ye... Insya-ALLAH...

No comments:

Post a Comment