Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, February 22, 2011

1 ribu ringgit.

Semasa saya membawa arnab ke klinik sabtu yang lalu,
masih awal pagi lagi. Klinik Vet pun masih belum bukak.

Jadi jenguk-jenguk dulu kedai haiwan yang berada
di sebelah. Tiba-tiba ternampak ni.

Ya-ALLAH....Timbul satu perasaan yang tidak dapat
nak digambarkan. Comel sangat anak kucing nie. Usianya
2 bulan. Jantan pulak tu.

Bila saya mendekat dia hulurkan tangannya ke kaki saya.
Bila saya bukak pintu kandang, dia cepat keluar menuju
ke saya....

Geram sangat. Bila di tanya berapa harganya, pekerja tu
cakap 1 ribu ringgit. Wow! Kucing Parsi tu...



Yang kelabu tu adalah abang kepada si comel ni. Usianya
7 bulan. Tapi bukan untuk di jual, tuannya pergi melancong
jadi di tinggalkan di situ. Ada dua ekor pulak tu. Besar
dan bulunya, ya ampun gebu sangat... Juga jinak, bila kita
mendekat di kandang, dia usik saya juga. Tapi saya pulak
yang rasa takut. Sebab dah macam anak harimau lah pulak....

Tak dapat beli, ambik gambar pun jadilah ye.Gulp!

3 comments:

  1. Seribu....?

    Trade-in dengan anak arnab tu boleh kut.
    10 ekor anak arnah = 1 ekor anak kucing comel tu...

    ReplyDelete
  2. haha... jual anak arnab tu pun x sampai seribu...yang tak sanggupnya kalau beli, buatnya kucing tu mati...menangis tak ada lagu jadinya...hehe...

    ReplyDelete
  3. suh arnab tu beranak lagi...

    hahaha...

    ReplyDelete