Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, February 24, 2011

"Angah botol kicap"

Ahad lepas, abang saya balik kampung. Anaknya
ada 3 orang.

Jadi sudah ada 5 orang budak masa tu, bila dicampur
dengan anak saya dan adik.

Kalau dah ramai-ramai tu, macam-macam kerenah
lah. Pening kepala menegoknya.

Lepas makan tengahhari, kami pun duduk-duduk
bawah pokok cempedak. Datang pulak budak
2 orang nie, berebut kerusi.


Yang si kakak tak mahu mengalah, yang adik pun
sama. Terjadilah tolak menolak, cakar mencakar.

Terkeluarlah ayat ini ."Angah tu macam botol kicap!"
Si adik jerit kat si kakak....hahaha...saya punya
gelak tak ingat. Mentang-mentanglah kakaknya sedikit gelap,
dia cakap kakak dia botol kicap.

" Amboi, yang berkata tu putih macam botol cuka
agaknya." Sampuk saya....

Mak dia dah geleng kepala. Dah tak heran tengok
anak bergaduh. Kalau dah hari-hari macam tu, mana
tak letih....

No comments:

Post a Comment