Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, February 18, 2011

Elak kalau boleh!

Takut. Memang takut. Apa yang saya takutkan? Saya takut tengok
orang bergaduh. Walaupun bukan di depan mata, hanya
melalui tulisan juga saya takut.

Aik! Biar betul.. Betul.... Sebab apa? Sebab saya tak
pandai bergaduh. Tak tahu nak membela diri macam mana.
Bohonglah kalau saya kata tak pernah bergaduh. Pernah, memang
pernah.

Pandai bergaduh dengan pernah bergaduh membawa maksud
yang berlainan bagi saya.

Cukuplah sekali saya merasai pengalaman selama saya
berkerja di bahagian forwarding ini. Tapi bukan saya
yang mulakan.

Cara saya senang. Kalau tak suka, saya akan diam dan buat
tak tahu saja.

Nak dijadikan cerita, satu hari tercetuslah perbalahan
yang dimulakan oleh pihak yang tidak berpuas hati
dengan saya tadi.Dia sengaja menjolok sarang tikus..

Nak tahu apa yang saya jawap?

"awak tidak boleh memaksa orang suka pada awak." Jawapan
saya membuatkan si dia bertambah naik angin..hahaha.

"Kalau awak datang kerja nak marah-marah,
lebih baik awak balik." Kata-kata yang berkhemah
pada saya, tetapi muka sudah panas membara.

Dan berkat kesabaran saya itu, saya masih bertahan
ditempat yang sama sedangkan dia terkeluar dari
tempat ini.

Dan kerana dia, saya dan kawan-kawan saya terpaksa
bagi statement kat Balai Polis. Hampeh!

2 comments: