Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, February 01, 2011

soalan tak berapa nak cepu!



" Kalau ibu tak ada anak masa ni, ibu nak ambik
anak angkat tak?"

Sudah keluar soalan cepu emas, susah juga nak jawab.Lama
saya diam sebelum saya jawab. Dalam fikiran saya mesti ada
sesuatu yang bermain didalam fikiran dia.

"Tentulah ambik."

"Ambiklah sekarang bu, nurul boring. Kalau ada
adik bla..bla..." Panjang jawapannya.

"Siapa nak jaga?"

"Nurullah. Nurullah pandai buat susu, pakaikan pampers.."
Aik, mentang-mentang dia duduk taska, dia buat itu semua.
Sedangkan dia dibayar untuk dijaga bukannya menjaga.

"Sape yang jaga siapa ni?"

"Taklah, Nurul yang nak buat. Nurul suka kalau ada
adik."

"Dah ada adik kat Taska, oklah tu. Main saja lah."

"Tak best. Tak boleh bawak balik."

Pulak dah! Apa lagi nak jawab nie? Dah lama persoalan
ini tidak ditimbulkan.

Penyudahnya saya buat tak tahu saja. Saya takut kalau nak
semuanya boleh. Apabila bergaduh nanti semua asal usul
disebutnya.

Dulu selalu anak saya ini timbulkan tentang 'adik' ,
tetapi selepas saya bercerita dari muka ke muka, dari hati ke
hati, dia faham dan diam.

Kali ni dia buat lagi...Pening nak melayan budak sorang
nie!

Dengan Manggis pun dia boleh jeles, apatah lagi..

No comments:

Post a Comment