Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, February 16, 2011

Gunting rambut.

Semalam saya pergi gunting rambut. Ada 3 orang pelanggan
yang sedang di 'buat' rambutnya.

Sementara menunggu, belek-beleklah majalah yang ada
kat situ. Saya apa majalah pun boleh. Tak tahu baca
tengok gambar pun ok je.

Selak-selak nampak gambar ini. Sekali pandang macam ubi kayu.
Bila tiba giliran saya untuk menggunting, saya tinggalkan
majalah tersebut dalam keadaan yang terbuka.


Selesai potong, saya pun tanya dekat amoi gunting tu.

"Amoi, ini apa? Ubi kayu ke?"

"Tak tau lo.."

"eik..ini majalah cina tau, takkan u tak tahu
baca punya?" Pelik juga dengan jawapan amoi tu.

"Bukan tak tau baca, tak tau mau cakap macam mana."

"ooo....Ini untuk ubat ke?"Saya tak puas hati, nak tahu
juga.

"Ini ubat untuk kalau susah belak (buang air besar)
punya..."

ooooo....oklah tu...Yang membuatkan saya tertarik
adalah bentuknya.

No comments:

Post a Comment