Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Thursday, February 10, 2011

Ayam masak lemak, ikan masak sup dan ikan sambal


Kata ada ayam masak lemak, ada ikan masak sup. Ikan
sambal juga ada. Mana dianya??

Tuuuu.. dalam nasi goreng tu.. saya kitar semula. Basuh
dan goreng balik. Tambah telur dan kacang panjang sikit.
Jadilah nasi goreng...

Lauk yang tak habis jangan di buang. Boleh dikitar semula
yea..

Peristiwa 30 tahun lepas sering membuatkan saya teringat
yang kita sekarang ini berada di dalam keadaan mewah.Lauk
macam-macam ada. Ianya begitu meninggal kesan di dalam
diri saya sampai sekarang ini.

Saya pernah melihat satu keluarga makan tengahari berlaukkan
limau kasturi dimasak air ( tumis macam kita masak sayur tu).
Mereka siap memperlawa kami makan lagi. Tapi tidaklah
kami menurutkannya.

Bila saya tanya mak saya, kenapa orang tu makan berlaukkan
limau, mak saya kata itu orang susah.

No comments:

Post a Comment