Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, November 30, 2009

Tiada lagi...

Lelaki yang saya kenal ini adalah seorang yang periang. Seorang yang suka mengusik. Seorang yang sentiasa tersenyum.

Hari ini saya mendapat berita, yang dia telah meninggal dunia pada sabtu yang lepas (28 Nov). Terkejut? Sudah tentu. Orangnya masih muda lagi. Belum sampai 40 tahun rasanya.

Selalunya saya akan bertembung dengan dia apabila mahu balik dari kerja kerana office saya berkongsi tangga dengan tempat kerjanya. Kalau tidak dia menegur, saya yang akan menyapa. Kini tiada lagi.

Ajal dan maut di tangan tuhan. Tidak lambat atau cepat walaupun sesaat. Saya pernah baca ayat ini, tetapi tidak ingat dimana "kita tahu bila tarikh kita dilahirkan, tetapi kita tidak tahu bila tarikh kita akan mati."

Al-Fatiha. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin.

2 comments:

  1. apo kaler hijau ni, sakit mata nak baca ni fadhilah oi ... hehehe

    ReplyDelete
  2. iye ke? tak pe, nanti saya tukar cat lain...

    ReplyDelete