Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Saturday, November 14, 2009

Setelah 17 tahun


Sabtu, 7 Nov merupakan hari yang gembira. Bertemu semula setelah 17 tahun berpisah. Walaupun tak cukup korum, tetapi ianya berbaloi. Berbaloi kerana setelah penat mendail dan bersms, dapat juga berkumpul.

Teringat semasa mula-mula proces mencari kembali teman sekolah. Rasa kelakar sebab aku pernah dimarah kerana tersalah sangka.

"Hello! Boleh bercakap dengan ...." Aku bersuara lembut.

"Siapa ni?" Suara seorang perempuang yang menjawab. Mungkin isterinya.

"Saya... Bekas kawan sekolah dia."

"Awak tahu tak, dia ni dah kahwin..."Panjang lebar ceramah yang dia bagi. So what? Berkerut dahi aku apabila mendengar kenyataan itu dari mulut si isteri..Aku pun dah kahwin ma...

"Tak apa lah..kirim salam saja ye..." Aku memutuskan talian setelah bosan bersoal jawab.

Susah kalau dapat isteri yang macam tu. Menyerang tak tentu pasal. Sudah tentu kita perlu bertanya siapa yang menelefon, tetapi tak payahlah bersoal jawab seperti polis.

Pada aku, selain dari keluarga, kita juga memerlukan sahabat kita. Sahabat yang berusia dari kita yang sudah tentunya perlu untuk memberi nasihat. Sahabat yang sebaya kita, untuk berbual perkara-perkara yang seusia(sekepala) dengan kita. Terpulanglah pada masing-masing.

Ada orang kata, seorang lelaki dan seorang perempuan tidak boleh menjadi sahabat. Lambat laun ianya akan membabitkan perasaan (maksudnya 'ter' jatuh cinta la).

Betul ke? Tepuk dada. tanya selera.

No comments:

Post a Comment