Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, March 15, 2011

Buku & CD

Pergi Alamanda Putrajaya , kononnya nak beli buku. Macam
biasa parking di tempat yang sama, cuma ditingkat yang berlainan.

Tiba-tiba, suasana rasa pelik pulak. Selalunya kedatangan kami
akan di sambut oleh perkataan MPH. Tetapi kini tidak lagi.
MPH sudah hilang. Puas juga saya merenung dan cuba mengingati
bila agaknya kali terakhir saya menjejaki kaki kat sini.. Rasanya
macam baru je lagi.

Ulang alik juga, baru perasan satu notice nie.. Bukan hilang, rupanya
ditutup sebab mahu dibaik pulih.


Hatiku kecewa sebab datang dari rumah dengan niat mahu membeli
buku dan juga CD Maher zain. "Jomlah pergi kedai CD." Kata saya
kepada anak dan suami, mahu memujuk hati sendiri.

Dalam perjalanan ke kedai CD, nampak pulak deretan buku
di ruang legar…Hahaha..hatiku gembira, riang tak terkira..Macam
budak-budak pulak. Apalagi, duit dalam poket bakal susut lah nampaknya.
Rupa-rupanya MPH menjual bukunya di situ, iyalah kan mesti rugi kalau
ditutup selama sebulan. Ramai juga di situ.


Kat situ juga diadakan macam pameran membuat kek pengantin. Yang
ada gula aising yang keras tu.. Cantik, memang cantik. Gambarnya ada
kat bawah nie.


Kalau saya, bukan gula tu je yang keras dengan kek-kek tu jadi keras
jugak. Memang tak pernah jadi kalau buat kek. BANTAT!



Dah puas ambik gambar dan bayar duit buku, maka melangkahlah kami
ke kedai CD. Beli CD dan tersenyum gembira. Kali pertama saya beli
kaset Ridchard Mark zaman saya bertunang dulu, dalam tahun 1995.

CD Maher Zain (yang berkaitan dengan lagu) ini yang kedua saya beli seumur hidup saya. Kiranya
dia bertuah lah dapat duit saya. Entah kenapa saya 'jatuh hati'
dengan suara dan lagu-lagunya. Insya-ALLAH, Insya-ALLAH, Insya-ALLAH,
Ada jalannya…

No comments:

Post a Comment