Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, December 08, 2009

Terpisah...

Pada hujung minggu yang lepas (6/12) saya dan suami terpisah sementara. Tidak lama tetapi memenatkan. Kenapa? Kerana ada dua perkahwinan yang tidak dapat dielak, mahupun ditepis.

Anak kakak saya yang no 2 (lelaki) berkahwin di Pasir Panjang, Port Dickson. Jadi suami saya menghantar saya dan anak ke sana pada Sabtu petang. Majlis perkahwinan yang diuruskan sendiri tentu lebih rumit daripada menggunakan katering. Kaki tangan juga tidak mencukupi kerana pada hari yang sama ada juga 2 majlis perkahwinan, begitu juga kematian. Alhamdullilah. Semuanya selamat..Cuaca juga baik-baik saja.

Sementara menunggu suami saya datang menjemput semalam, sempat juga saya memetik buah limau nipis yang sekebun itu. Geram betul dengan buahnya...besar-besar. tapi yang tak bestnya, habis satu badan digigit dengan kerengga. Agaknya kerengga tu menyampah dengan saya, sebabnya saya tidak menanam, tapi cuma menuai hasilnya..he..he.

Kenapa suami tidak mengikuti saya?
Anak abangnya yang no 2(perempuan) juga berkahwin pada hari yang sama di Gombak. Masak sendiri juga... Dengar cerita suami, meriahnya bukan main lagi...

Malam tadi balik dari PD, terus zzzzzzz..Letih giler...

Sabtu yang akan tiba ni, disambut di rumah lelaki pula di Bukit Beruntung. Saya kena lah menunjuk muka. Sebab tu tak dapat join bengkel AVA minggu ni..

No comments:

Post a Comment