Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, December 21, 2009

' Berkampung '



Bila : Semalam - 20 Dec 2009
Waktu : Pukul 2.15 petang
Tempat : Shell minyak - Kota Warisan

Kami dalam perjalanan ke gedung pakaian Hari-hari untuk membeli baju sekolah. Selama 3 tahun ini, saya menjahit sendiri pakaian sekolah anak saya. Tapi tahun ini penyakit 'M' nya lebih besar. Jadi RM dari poket suami, kena keluar lebih sikit la..

Suami singgah hendak memenuhi tangki minyak. Saya pun keluar kerana tekak terasa haus. Cadangnya mahu membeli air mineral sahaja. Singgah seketika di rak surat khabar. Selalunya saya akan selak surat khabar atau mingguan wanita ini semasa di pasar. Tetapi pagi semalam saya buat tak tahu saja.

Capai mingguan malaysia.Selak bahagian cerpen. Simpan balik. Capai pula mingguan wanita. Selak juga bahagian cerpen. Eh! Betul ke ni? Bila tengok tajuknya, gembira rasa hati tidak terkira. Terus saya capai dan tunjukkan kepada anak saya. Spontan pipi anak, saya cium. Sejuk.

Sampai di dalam kereta, anak saya sudah menjerit-jerit. "Fadilah boleh! Fadilah boleh! Ibukan wirawatiku!" disusuli dengan ucapan tahniah dari suami.

Gembira? Sudah tentu saya gembira. Rasa nak melompat-lompat, tapi tak larat. Peha sakit tak hilang lagi. Suami sempat kata, "masa ke laut, tak ingat." Ha..ha..ha..

2 comments:

  1. Alhamdulillah, tumpang gembira dan bangga. Ya, ya sokong."Fadilah boleh!" lepas ni serang yang lain pula.

    ReplyDelete