Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, October 26, 2010

Macam biasa...

Seperti biasa masa balik, singgah Taska dan ambik segala harta benda anak. Semasa
dalam kereta, keluarlah pertanyaan wajib.

"Ibu masak apa hari nie?"

"Tak tahu lagi."

" Nurul ingat tak nak makanlah. Kita diet sama-sama nak ibu." Saya jarang makan malam. Tapi memasak itu wajib.

" Ok lah tu. Tak payah ibu masak."

" Alah..nak makan sikit.." Dah tahu reaksinya macam mana. Dalam hati berkata, tadi kata nak diet.

Setelah berkungfu dan berkungtau, terhasillah hidangan lengkap ini.



" Ibu, tak jadilah diet..sedap pulak." Bertambah nasinya.

Saya hanya tergelak. Itulah dia orang yang biasa makan dan sentiasa mahu makan. Saya bersyukur kerana dia mahu makan dan tidak seperti anak orang lain yang makan pun nak kena paksa.

Akan tetapi saya risau akan berat badannya yang semakin bertambah kini. Puasa pun sama saja beratnya. Dan hari ini kakak cleaner yang berkerja di syarikat kami tidak hadir. Mengikut kata penggantinya, anak kakak tu masuk Hospital sebab kencing manis. Yang membuatkan saya seriau adalah anaknya baru berumur 11 tahun dan saiz badannya juga besar.

No comments:

Post a Comment